söndag 7 mars 2010

Gossip

Idag började gossip igen, som jag hade längtat. De är ju världens bästa serie. Skulle kunna tänka mig att leva mig in i deras värld för ett par dar. Fast iofs verkar de ha lika mycket problem som vi "vanliga". Men de skulle vara häftigt o se New york, eller en storstad överhuvudtaget.

Ibland känner jag att jag bara står och stampar men jag kommer inte nånstans. Förut har jag haft en anledning till att stanna häromkring, men nu är den anledningen borta och då känns det som att jag borde göra något nu. Min faster tycker att jag ska flytta till Oslo för att jobba, i norge skriker dom efter förskollärare så jobb skulle jag ha. Frågan är om jag hittar det jag letar efter. Som de känns nu så kan jag inte flytta förrän jag pluggat klart. Ena stunden känner jag att jag måste ut och se världen, uppleva och resa medan jag i andra stunden känner att jag vill ha en familj, en bebis inom en snar framtid. Förut så trodde jag att jag visste hur min framtid skulle se ut. Jag skulle vilja veta hur mitt liv kommer att se ut om ett par år. Vet ju att jag kommer att bli lycklig igen, men de känns jobbigt att bara gå runt och vänta på den rätta. Det är ensamt att bo själv, har inte vant mig. De blir väl bättre med tiden.

/ Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar