måndag 29 mars 2010

cancer

Jag sitter och läser flera olika bloggar om föräldrar eller barn där någon i familjen har cancer. Jag brukar ofta titta på såna bloggar, för då påminns jag ofta om att jag ska vara glad för det jag har och att jag mår bra. Jag tycker de är så hemskt att se de här barnen vara sjuka, skulle så gärna vilja komma på botemedlet för all sorts cancer. Min morfar har cancer, eller de finns saker i hans lungor som inte ska vara där. Min morfar är ganska gammal men hans släktingar har levt väldigt länge, kan inte tänka mig hur min mormor skulle klara sig utan min morfar. Mormor och morfar har ju alltid varit tillsammans, precis som min farmor o farfar och som mina föräldrar. Jag tycker att förr så fanns inte den livsstil som idag finns. Förr så blev man jätte kär och hittade sin direkt när man var 18-19 och så levde de ihop hela livet ut. Nu menar jag inte att alla gjorde de, men många. Tänkt så mycket som har ändrat sig. Jag längtar tills jag blir lycklig igen, jag vet att jag kommer bli de.


Föresten fick jag ett bra samtal förut, jag har fått jobb.. =) så nu kommer ni handla av mig om ni ska till systemet, så är de bara =D Kände att jag ville göra något nytt efter att jag jobbat inom restaurangbranschen sedan jag var 14 år.



/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar