fredag 12 februari 2010

ledig

Sitter i skolan och väntar in bussen, den ska gå om en halvtimme så att jag får inte vänta så länge iaf. Har precis haft produktionsarbete i skolan, och idag har vi fortsatt att måla en massa planeter och bygga upp vår äventyrsbana. Det kommer nog bli ett bra arbete tror jag.

Förr har jag alltid längtat till helgen men jag känner inte att det är roligt med helg. Vet inte hur jag ska bete mig hemma, känns som att jag går omkring i en bubbla. Jag frågar inte så mkt och jag säger inte så mkt, känns inte som at vi har så mkt att prata om. Han och jag är i två olika världar känns det som. För mig känns det som att han redan har kommit in i vänstadiet med mig medan jag går omkring och väntar på att flytta o glömma allt. Jag undrar hur det kommer att bli när jag väl flyttar. Jag har haft många bra samtal med tjejerna i min grupp och de samtalen hjälper mig verkligen. De får mig o tänka ifrån ett annat håll, och får mig att tänka varför gjorde du så? och varför lät du han göra så? Frida sa en bra sak som jag ska lägga på minnet typ som att de spelar ju ingen roll hur han är för han kan inte du ändra på men den personen du ska leva med hela livet är dig själv och då måste du lära dig att tycka om dig själv först. Det stämmer ju så bra in på mig, tror det här är en bra lärdom för mig at få klara sig själv och att slippa göra allt åt nån annan..


Hanna

1 kommentar:

  1. Det var mycket bra sagt.. Ta vara på sånna ord. jag tänker på dig gumman <3 PUSSS

    SvaraRadera